Ważna informacja dla Klientów

25-02-2022

Konflikt na Ukrainie - informacje dla klientów

 

Szanowni Klienci, rozpoczął się konflikt zbrojny na Ukrainie. Wszyscy jesteśmy zaniepokojeni obecną sytuacją.

W związku z zaistniałą sytuacją, prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

 

Bezpieczeństwo pieniędzy

Zapewniamy, że  Państwa pieniądze, które są zdeponowane na kontach w Banku Spółdzielczym w Pszczynie, są całkowicie bezpieczne. Przypominamy, że wszystkie depozyty w Polsce do kwoty 100 tys. euro są objęte stuprocentową gwarancją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Ponadto Bank jest uczestnikiem systemu ochrony zrzeszenia IPS i posiada jej gwarancję.

W związku z tym:

1) Nie musisz gromadzić gotówki. Twoje pieniądze są bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty lub BLIKA. Jeśli potrzebujesz doraźnie gotówki, na bieżąco możesz ją pozyskać w naszych placówkach bankowych oraz bankomatach.  

2) Uważaj na nieprawdziwie informacje rozprzestrzeniane przez media społecznościowe, zwłaszcza te ostrzegające przed ograniczeniami w dostępie do pieniędzy, prądu czy internetu - ataki dezinformacyjne.

PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.

Zatem:

Uważaj na oszustów - obecna sytuacja to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów, w szczególności uważaj na:

  • ataki dezinformacyjne przekazywane w przede wszystkim poprzez media społecznościowe, w zakresie braku gotówki, prądu, łączności internetowej itp., które mają na celu wzmożyć panikę i zdezorganizować organizacyjnie system finansowy i narazić na niebezpieczeństwo obywateli.
  • wyłudzenia danych - Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do poniższych zasad bezpieczeństwa:
  • NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
  • Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  • Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
  • Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
  • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
  • Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.

 

  • Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
  • Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
  • Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz
    w bankowości elektronicznej.
  • Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
  • Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
  • Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
  • Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
  • Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
  • Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
  • Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.

Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię.

Cookies