• eBankNet

    eBankNet

    System eBankNet umożliwia swobodnie dysponować środkami zgromadzonymi w naszym Banku bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem Internetu. Masz dostęp do rachunku przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez kolejek i trudności komunikacyjnych. Wystarczy zalogować się do systemu.

    bankowosc internetowa

    Dzięki eBankNet zyskujesz mnóstwo możliwości:

    łatwy dostęp do wszystkich wskazanych rachunków niezależnie od miejsca i czasu
    wykonywanie dowolnych przelewów, w tym do ZUS i Urzędu Skarbowego
    realizacja zleceń stałych 
    tworzenie definicji przelewu (szablonu) w celu ułatwienia wielokrotnego wykonywania przelewów na ten sam rachunek
    uzyskanie informacji o wysokości sald na rachunkach
    uzyskanie informacji o operacjach bieżących, historii operacji oraz niewykonanych operacjach na rachunku
    wyszukiwanie operacji w historii
    sprawdzenie limitów kart płatniczych przypisanych do rachunku i blokad kartowych

    Przydatne informacje

    Pierwsze logowanie

    Aby móc korzystać z bankowości internetowej eBankNet wystarczy:

    • posiadać rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Pszczynie
    • posiadać dostęp do sieci internetowej z przeglądarką www
    • podpisać niezbędne dokumenty w placówce Banku

    Dostęp do usługi bankowości internetowej eBankNet uzyskać można bezpośrednio poprzez stronę internetową Banku (ZALOGUJ SIĘ / System eBankNet) lub wpisując w przeglądarce internetowej adres: https://e-bspszczyna.pl

    Następnie należy zalogować się do systemu, wpisując nazwę użytkownika oraz hasło.

    Pierwsze logowanie do systemu:

    W polu login i hasło należy podać dane z koperty otrzymanej z Banku. Login jest unikalnym identyfikatorem klienta. Po wpisaniu danych podczas pierwszego logowania system wyświetli komunikat wprowadź nowe hasło należy podać swoje własne hasło, które od tej pory będzie wymagane podczas kolejnych logowań do systemu. Hasło musi liczyć od 8 do 20 znaków, zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.

    Bezpieczeństwo

    Bezpieczeństwo transakcji bankowych w Internecie

    1. Pamiętaj, Bank nigdy nie wysyła do swoich klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych ani próśb o ich aktualizację. Banki nigdy nie podają w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych. Listy, wiadomości e-mail lub telefony w takich sprawach należy traktować jako próbę wyłudzenia poufnych informacji. Nie odpowiadaj na nie przekazując swoje poufne dane. Bezzwłocznie skontaktuj się ze swoim Bankiem i poinformuj o zdarzeniu.

    2. Sprawdź na stronie Banku jakie zabezpieczenia stosowane są w serwisie internetowym. Przy każdym logowaniu bezwzględnie stosuj się do zasad bezpieczeństwa tam opublikowanych. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek nieprawidłowości natychmiast skontaktuj się z pracownikiem Banku.

    3. Komputer lub telefon komórkowy podłączony do Internetu musi mieć zainstalowany program antywirusowy i musi on być na bieżąco aktualizowany. Niezbędna jest również aktywacja istotnych modułów w pakiecie ochronnym takich jak monitor antywirusowy, skaner poczty czy firewall. Częstym błędem jest wyłączanie wspomnianych modułów w celu redukcji obciążenia systemu.

    4. Dokonuj płatności internetowych tylko z wykorzystaniem „pewnych komputerów”. Nie dokonuj płatności internetowych z komputerów znajdujących się w miejscach publicznych np. w kawiarenkach internetowych lub na uczelni.

    5. Skontaktuj się ze swoim dostawcą Internetu w celu upewnienia się, że korzysta on bezpiecznych kanałów dystrybucji tej usługi. Zwracaj szczególną uwagę na jakość i bezpieczeństwo usług internetowych dostarczanych przez Twojego dostawcę. Jeśli masz jakieś wątpliwości w tym zakresie zawsze masz prawo zapytać się dostawcy o jakość bezpieczeństwa oferowanego przez niego.

    6. Instaluj na swoim komputerze tylko legalne oprogramowanie. Programy niewiadomego pochodzenia, w tym ściągane za pośrednictwem programów typu Peer-to-Peer (P2P) mogą być przygotowane przez hakerów i zawierać wirusy lub inne szkodliwe oprogramowanie.

    7. Zaleca się okresowe wykonanie skanowania komputera, w szczególności przed wejściem na stronę internetową Banku i wykonaniem jakiejkolwiek transakcji. Większość programów antywirusowych przy włączonym monitorze antywirusowym ma detekcję (wykrywalność) taką samą jak skaner antywirusowy i nie ma konieczności skanowania komputera. Jest jednak część programów, których detekcja monitora antywirusowego jest niższa aniżeli skanera, powoduje to jednak lukę w systemie bezpieczeństwa.

    8. Aktualizuj system operacyjny i istotne dla jego funkcjonowania aplikacje np. przeglądarki internetowe. Hakerzy stale szukają luk w oprogramowaniu, które są następnie wykorzystywane do przestępstw internetowych. Producenci systemów operacyjnych i aplikacji publikują stosowne „łaty”, których celem jest usuwanie podatności ich produktów na ataki przeprowadzane za pośrednictwem znalezionych luk.

    9. Nie otwieraj wiadomości i dołączonych do nich załączników nieznanego pochodzenia. Często załączniki takie zawierają wirusy lub inne oprogramowanie, które pozwala na szpiegowanie Twoich działań.

    10. Unikaj stron zachęcających do obejrzenia bardzo atrakcyjnych treści lub zawierających atrakcyjne okazje. Szczególnie niebezpieczne mogą być strony internetowe zawierające treści pornograficzne. Ponadto z pozoru niewinne strony zawierające programy typu „freeware” również mogą być bardzo niebezpieczne, ponieważ hakerzy bardzo często dekompilują je uzupełniająco złośliwy kod.

    11. Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego nie odchodź od komputera, a po zakończeniu pracy wyloguj się i zamknij przeglądarkę.

    12. Jeśli przy logowaniu pojawią się nietypowe komunikaty lub prośby o podanie danych osobowych lub dodatkowe pola z pytaniem o hasła do autoryzacji, natychmiast zgłoś problem do swojego Banku.

    13. Nie wchodź na stronę internetową Banku za pośrednictwem linków znajdujących się w przychodzących do Ciebie mailach (Phishing). Używaj do tego celu adresu podanego Ci przez Bank, z którym podpisał(aś/eś) umowę o otwarcie i prowadzenia rachunku bankowego. Nie jest również wskazane wykorzystywanie mechanizmu „Zakładek” (Firefox) lub „adresów Ulubionych” (Internet Explorer), gdyż istnieją szkodliwe obiekty, które potrafią modyfikować zachowane tam adresy.

    14. Nigdy nie używaj wyszukiwarek internetowych do znalezienia strony logowania Banku. Wyszukane w nich linki mogą prowadzić do fałszywych stron lub stron zawierających wirusy.

    15. Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z bankiem jest bezpieczne. Adres witryny internetowej Banku powinien rozpoczynać się od skrótu: "https://", a nie "http://". Brak litery "s" w skrócie "http" oznacza brak szyfrowania, czyli, że Twoje dane są transmitowane przez Internet tekstem jawnym, co naraża Cię na ogromne niebezpieczeństwo.

    16. Sprawdzaj prawidłowość certyfikatu. Zanim wpiszesz identyfikator bądź login i hasło sprawdź, czy połączenie z bankiem odbywa się z wykorzystaniem szyfrowania. Jeżeli znajdziesz symbol kłódki, kliknij na niego dwa razy, aby sprawdzić, czy wyświetlony certyfikat jest ważny i czy został wydany dla Twojego Banku. Jeśli certyfikat utracił ważność lub nie został wystawiony dla Twojego Banku albo nie można go zweryfikować zrezygnuj z połączenia.

    17. Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim identyfikatora ani hasła dostępu. Identyfikator jest poufnym numerem nadawanym przez Bank, nie możesz go zmienić.

    18. Nie zapisuj nigdzie haseł służących do logowania i pamiętaj o ich regularnej zmianie. Idealnym rozwiązaniem jest zmienianie haseł raz w miesiącu, ale o ile system tego na Tobie nie wymusi zmieniaj je przynajmniej raz na dwa miesiące używając kombinacji dużych i małych liter oraz cyfr.

    19. Sprawdzaj datę ostatniego poprawnego oraz niepoprawnego logowania do systemu.

    20. Korzystaj z infolinii udostępnionej przez Bank. Zawsze masz prawo skorzystać z infolinii banku jeśli masz wątpliwości w zakresie bezpiecznych transakcji bankowych wykonywanych za pośrednictwem Internetu.

    Opracowane na podstawie: Bezpieczeństwo transakcji bankowych w Internecie -poradnik Związku Banków Polskich. Źródło: http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/bankowosc-internetowa

    Bank Spółdzielczy w Pszczynie

    Centrala Banku

    Adres: 43-200 Pszczyna, Rynek 6

    Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek: 8.00 - 15.00

    Telefon kontaktowy: 32 210 36 39

    wewnętrzne:

    • rachunki bieżące: 72
    • klienci indywidualni: 73
    • kredyty: 71
    • windykacja: 74
    • fax: 29

    mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    W przypadku problemów technicznych:

    mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    SWIFT: POLUPLPR

    Punkt Kasowy w Pszczynie

    Adres: 43-200 Pszczyna, ul. Dobrawy 4

    Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek: 8.00 - 17.00

    Telefon: 32 210 00 60

    Punkt Kasowy w Goczałkowicach-Zdroju

    Adres: Goczałkowice-Zdrój, ul. Szkolna 13  / Budynek Urzędu Gminy w Goczałkowicach-Zdroju

    Godziny otwarcia: 

    Poniedziałek  8.00 - 15.00

    Wtorek 8.00 - 16.30

    Środa - Piątek 8.00 - 14.30

    Telefon: 32 210 70 03

    Punkt Kasowy w Kobiórze

    Adres: Kobiór, ul. Kobiórska 5 / Budynek Urzędu Gminy w Kobiórze

    Godziny otwarcia: 

    Poniedziałek - Środa 8.00 - 15.00

    Czwartek 8.00 - 16.30

    Piątek 8.00 - 13.30

    Telefon: 32 328 80 18

    Cookies